17. QR-codes in het onderwijs
Efficiënt gebruik van QR-codes in de klaspraktijk.
Inhoud
Inleiding
- Wat is een QR-code?
- Welke soorten codes zijn er?
- Wie vond deze code uit en waarom?
- Wat is de meerwaarde?
Inhoud
We installeren een barcodescanner op je ipad, iphone of je smartphone.
We gaan op zoek waar de QR-codes nu meest voor gebruikt worden.We geven er voorbeelden van .
We bespreken enkele QR-codegeneratoren.We maken een QR-code met één van de generatoren voor een emailadres, een website, een tekst, een sms, enz...We maken een profielscan.
Wat kan ik zelf met die QR-codes?
We geven en zoeken naar voorbeelden om QR-codes te gebruiken in de dagelijkse klaspraktijk. We maken er QR-codes van.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- weten wat een QR-code is.
- weten wat de verschillende soorten QR-codes zijn.
- weten wat een QR-codegenerator is.
- QR-codes kunnen maken en gebruiken.
- een eigen profiel kunnen maken gekoppeld aan een QR-code.
- creatief kunnen bezig zijn met QR-codes.
- zelf op zoek kunnen gaan waar je QR-codes kan gebruiken en deze ook maken.
Voorkennis
Verplichte kennis
- Basisvaardigheden computergebruik en internet.
Lesmateriaal
Syllabus
Sites
Interessant voor
- Iedereen
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
- Volwasseneneducatie
Thema's
- Sociale media Web 2.0
- Vlaamse lesgever
Tijdstip
Voormiddag (10u00-12u30)
Lokaal: 214
Er zijn 20 plaatsen waarvan er 17 bezet zijn.
Vorm
WorkshopMee te brengen
Je eigen iphone,je eigen smartphone, en/of je Ipad, eventueel een usb-stick om de gemaakte QR-codes mee te nemen. Een webcam als je er één hebt.Lesgever
Johan Hessels
Lees meer over de expertise van Johan.
Korte titel : QR-codes
Deze pagina werd al 4688 keer bekeken