50. Aardrijkskunde in de PC-klas
Praktijkvoorbeelden van activerende werkvormen
Inhoud
Inleiding
Deze sessie richt zich op leerkrachten aardrijkskunde uit de tweede en derde graad; andere leerkrachten zijn uiteraard ook welkom, maar in deze workshop worden bijna uitsluitend materialen voor het vak aardrijkskunde behandeld.
Inhoud
In het eerste gedeelte…
Kom je te weten wat de algemene werkwijze is de we hanteren in de lessen, welke voordelen en beperkingen horen bij aardrijkskundelessen in een PC-klas en hoe de leerlingen een excursie verwerken in de pc-klas.
In het tweede gedeelte kan je de nieuwste materialen zelf uittesten. Daarom splitsen we op in twee groepen: leerkrachten van de tweede graad en leerkrachten van de derde graad (je kan zelf kiezen welk van beide trajecten je volgt).
We voorzien ook bundels en oefeningen voor dit gedeelte.
In het derde gedeelte:
Laten we je kennis maken met de nieuwe visualisatietechniek Augmented Reality, we geven ook nog enkele handige tips die erg handig zijn bij geleide digitale werkvormen en beantwoorden jullie vragen.
Resultaat
Na deze sessie zal je:
- veel (meer) zin hebben om je leerlingen los te laten op weblessen, virtuele excursies en digitale oefeningenreeksen.
- een goed idee hebben van de praktische mogelijkheden en beperkingen van 'leren met ICT' en 'oefenen met ICT'.
Voorkennis
Verplichte kennis
- Basisvaardigheden computergebruik
- We maken gebruik van kant-en-klare pakketten, waar je als leerkracht geen technische kennis voor nodig hebt.
Lesmateriaal
Syllabus
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Pedagogische ICT-coördinator
- Technisch ICT-coördinator
- Pedagogisch begeleider
- Inspectie
Uit:
- Secundair/Voortgezet onderwijs
Thema's
- ICT in je klas of vak
- Voortgezet / Secundair onderwijs
- Vlaamse lesgever
Tijdstip
Namiddag (14u00-16u30)
Lokaal: 160
Er zijn 25 plaatsen waarvan er 3 bezet zijn.
Vorm
WorkshopLesgever
Bart Van Bossuyt
Lees meer over de expertise van Bart.
Adrien Van den Bossche
Lees meer over de expertise van Adrien.
Korte titel : ICT & Aardrijkskunde
Deze pagina werd al 4097 keer bekeken