68. Active gaming in de praktijk
Deze sessie is geannuleerd.
Activ Workz & Kinect in de klas
Inhoud
Activ Workz
Je gaat zelf in de gamezone van Activ Workz aan de slag en ervaar je hoe leerlingen op een innovatieve manier gestimuleerd worden om meer te bewegen. Deze interactieve fitnessproducten brengen de wereld van gaming en beleving van jongeren op school samen met de wereld van sport en bewegen. De verschillende beweeggames richten zich op het ontwikkelen van kennis, vaardigheden, inzicht en gedrag, of lokken bewegingen uit.
Kinect
Met de losse handjes spelletjes spelen ... Xbox en Kinect, maar dan in een educatief kader. We maken een opstelling waarbij we kinderen een avatar toekennen en zo virtueel in één vergaderruimte brengen. Eén doel: leren communiceren! Dit voorbeeld kadert in het Vlaamse project edufiks.be waarbij kinderen van groep 7 en 8 deze technologie zullen inzetten.
(Pascal Craeye, medewerker KlasCement)
Resultaat
Een positieve houding t.o.v. 'gaming in het onderwijs'.
Voorkennis
Er is geen voorkennis nodig om deel te nemen aan deze sessie
Lesmateriaal
Syllabus
Sites
Interessant voor
- Leerkracht - Docent
- Directie - Administratie
- Pedagogisch begeleider
- Inspectie
Uit:
- Lager/Primair onderwijs groep 3-8
- Secundair/Voortgezet onderwijs
- Buitengewoon secundair/Speciaal voortgezet onderwijs
- Hoger onderwijs
Thema's
- Nederlandse lesgever
- (Serious) gaming
- Vlaamse lesgever
Tijdstip
Namiddag (14u00-16u30)
Er kan niet ingeschreven worden voor deze sessie omdat ze geannuleerd is.
Vorm
WorkshopLesgever
Pascal Craeye
Lees meer over de expertise van Pascal.
Floor Frank
Lees meer over de expertise van Floor.
Korte titel : Active gaming
Deze pagina werd al 3896 keer bekeken